Over Ninke | Ervaringen | Podcast | Doorbreektips | CoachingContact



100 Supertips voor meer impact en omzet

Google+ LinkedIn

Ben jij een gedreven ondernemer met prachtige idealen? Wil je niets liever dan je mooie diensten of producten verkopen zodat je mensen echt kan helpen?

Maar heb je geen idee waar je moet beginnen om meer klanten te krijgen en meer omzet te maken?

Voor mensen zoals jij heb ik 100 supertips voor meer impact en omzet op een rijtje gezet waarmee je van je bedrijf een succes kan maken.

Waarom?

Ik vind gewoon dat elk mooi ideaal een succesvol bedrijf verdient. Als ik jou help aan een groot bereik en je leer hoe je betere resultaten kan behalen, dan maken we samen de wereld een stukje mooier!

 

Naam Ninke-AR

 

 

 

MINDSET

 

  1. De weg naar succes is nooit een rechte lijn. Wees bereid om dalen, dipjes en frustraties aan te gaan. Houd vertrouwen en realiseer je dat het gewoon part of the game
  2. De groei van je bedrijf gaat gepaard met het loslaten van zekerheden. Laat je niet door angst leiden maar houd vertrouwen.
  3. Onderzoek welke potentie je daadwerkelijk hebt. Zie het als een missie om je volledige potentie in te zetten. Moet je eens nagaan hoeveel levens jij dan kan beïnvloeden.
  4. Je gewoontes bepalen het succes van je bedrijf. Neem definitief afscheid van slechte gewoontes.
  5. Investeer in een businesscoach. Je zal met deze support makkelijker hobbels nemen en veel sneller groeien.
  6. Sluit je aan bij ondernemers met wie je kan sparren over je bedrijf. Je hebt de visie en ideeën van anderen nodig om creatieve oplossingen in te zetten voor je knelpunten.
  7. Alles wat je wilt maar nu niet hebt is te bereiken zo lang je bereid bent je oncomfortabel te voelen. Elke groeistap gaat gepaard met groeipijn.
  8. Wees optimistisch. Positieve gedachten helpen je makkelijker aan succes dan negatieve.
  9. Stop met het veroordelen van anderen. Het is verspilde energie. Richt je liever op je eigen ontwikkeling.
  10. Vraag alleen maar advies aan mensen die succesvoller zijn dan jij. Mensen met middelmatige resultaten zullen je middelmatig advies geven. Prima om ze te vriend te houden, maar zie ze niet als betrouwbare adviseurs.
  11. Realiseer je dat niet iedereen staat te juichen als jij succes behaalt. Jouw succes is als een spiegel voor anderen. Deze confrontatie kan voor sommige mensen pijnlijk zijn.
  12. Omarm de kracht van geld. Het is een middel om je vrij en onafhankelijk te maken. Praat er positief over en laat het stromen.
  13. Neem definitief afscheid van dingen die je niet meer passen. Bijvoorbeeld van kleding, maar ook meubels, boeken, samenwerkingspartners. En ga zo maar door.
  14. Je keuzes bepalen het resultaat van je bedrijf. Maak goede keuzes!
  15. Stop met klagen. Je maakt jezelf slachtoffer van je eigen leven. Neem verantwoordelijkheid voor wat niet lekker gaat en vraag eventueel hulp.
  16. Stop met het je aantrekken van wat anderen van je vinden. Alle reacties, positief en negatief, zeggen meer over de ander dan over jou.
  17. Bepaal zelf de spelregels van je bedrijf. Hoe wil jij dat er wordt omgegaan met afspraken, informatie, communicatie, betalingen?
  18. Geef jezelf toestemming om imperfect te zijn. Start met wat je hebt en blijf in beweging. Het is 100% beter dan niets doen.
  19. Heb aandacht voor de omstandigheden waarbinnen je je werk moet doen. Zorg er voordat ze stimulerend en comfortabel zijn.
  20. Koop alleen maar dingen die je echt nodig hebt of die je ontzettend blij maken.
  21. Alles wat je aandacht geeft groeit. Kijk daarom elke dag op je bankrekening. Als je je bewust wordt van je financiële situatie kan dat pijnlijk zijn, maar die confrontatie is nodig om dingen anders te gaan doen.
  22. Stop met het doen van onnodige uitgaven. Bekijk je bankafschriften en bepaal welke uitgaven echt nodig zijn en welke niet.
  23. Ruim je huis en kantoor op om jezelf ruimte en energie te geven. Verkoop spullen die je zelf niet meer nodig hebt.
  24. Zorg goed voor jezelf, pas dan kan je goed voor je klanten zorgen. Lever niet in op dingen die belangrijk voor je zijn, zoals een eigen werkplek, lekkere koffie of wat er dan voor jou ook toe doet.
  25. Laat je inspireren door mensen die succesvoller zijn dan jij en ga doen wat zij doen. Volg hun stappen.
  26. Durf risico’s te nemen. Elke groeistap is een stap in het onbekende.
  27. Laat je niet verlammen door je ideale plaatje wat nog zo ver weg lijkt. Ga steeds weer op zoek naar de eerstvolgende stap en haal zo het succes naar je toe.
  28. Houd bij het bereiken van je doelen het volgende voor ogen: droom, geloof en neem actie. En blijf dit herhalen.
  29. Wil je bij de top horen van jouw markt? Dan zal je moeten gaan doen wat de meesten niet doen. Heb het lef om je kop boven het maaiveld uit te steken.
  30. Ondernemerschap is geen denkwerk. Het is actiewerk! De enige manier waarop je resultaten kan verwachten is door te gaan doen.

 

 

FOCUS & PLANNING

 

  1. Om je resultaten te verbeteren zal je dingen anders moeten doen dan voorheen. Ga op zoek naar de grootste knelpunten en tref verbeteringen.
  2. Zorg voor een helder ideaal plaatje. Bedenk wie je wil zijn, wat je wil doen en wat je wil hebben. Het geeft je richting en helderheid over de te volgen stappen.
  3. Ga zorgvuldig om met je tijd. Het is het meest waardevolle bezit in je leven. Geen enkele minuut komt ooit meer terug. De manier waarop je met je tijd omgaat is bepalend voor het succes van je bedrijf.
  4. Focus je niet op hard werken, maar op slim werken. Het gaat er om dat je je tijd en energie steekt in de dingen die er voor jou toe doen.
  5. Vergeet voorgoed het woord concurrentie. Richt je op je eigen groei en je zal ontdekken dat niemand je kan tegenwerken, behalve jijzelf.
  6. Maak van klanten krijgen prioriteit in je bedrijf. Zonder klanten kan je uiteindelijk niemand helpen.
  7. Respecteer en waardeer jezelf en kies voor klanten waar je super blij van wordt. Je gaat meer van jezelf geven waardoor je klanten betere resultaten gaan behalen.
  8. Kies voor een specialisme. Ofwel in type klant ofwel in type dienst of product.
  9. Automatiseer wat je vaker dan een keer doet in je bedrijf. En delegeer wat je niet wilt doen of wat anderen beter kunnen.
  10. Zie jezelf als de eigenaar van je bedrijf met bijpassende taken. Besteed zo veel mogelijk administratieve klussen uit aan iemand die veel goedkoper is dan jij.
  11. Stop met dingen die niet (meer) werken. Zoals ‘slapende’ social media accounts, allerlei pagina’s op je website en oude beschrijvingen van je aanbod.
  12. Focus je op het krijgen van klanten. Stop met taken en activiteiten die je daar van weg houden of besteed ze uit.
  13. Ontdek wat jouw meest productieve uren zijn van de dag en reserveer die tijd voor je belangrijkste taken.
  14. Maak van je werkplek een plek waar je je helemaal op je gemak voelt zodat je energie en creativiteit volop kunnen stromen.
  15. Focus op het laten groeien van je email-lijst. Het is een effectieve strategie die zich op langere termijn flink terugverdient.
  16. Heb aandacht voor aandacht. Hoe meer je aandacht hebt voor zaken die echt belangrijk voor je zijn, hoe meer je er van creëert in je leven.
  17. De meeste afleiding veroorzaak je zelf. Schrijf voordat je gefocust aan de slag moet eerst je hoofd leeg.
  18. Start elke dag met een top 3 van taken die je in ieder geval uitgevoerd wilt hebben. En start er direct mee.
  19. Maak een lijst van de dingen die je storen en afleiden. Werk deze lijst een voor een af zodat je definitief een einde maakt aan stoorzenders.
  20. Verdeel al je taken in categorieën en plan die vervolgens als terugkerende blokken in in je agenda.
  21. Blokkeer bepaalde tijd in je agenda voor een taak en doe in die tijd niks anders. Je kan jezelf helpen door een timer te zetten.
  22. Kies een aantal strategieën en pas die toe in je bedrijf in plaats van steeds weer iets anders te proberen. Evalueer regelmatig, stel bij en optimaliseer.
  23. Maak een overzicht of mindmap van alles wat je eigenlijk zou willen in je bedrijf of leven. Bepaal vervolgens per item: wil ik het nu of wil ik het echt?
  24. Werk vooral aan je bedrijf in plaats van in je bedrijf.
  25. Plan ook privé-tijd in je agenda. Het zorgt er voor dat je niet wordt opgeslokt door je bedrijf. Daarnaast maakt het duidelijk hoeveel tijd je werkelijk hebt voor je business.
  26. Doe één ding tegelijk. Je gaat er de beste resultaten behalen als je je alleen nog maar focust op het ene ding dat jij wilt bereiken.
  27. Loop je op je tandvlees van vermoeidheid en probeer je alle ballen steeds maar in de lucht te houden? Stop dan. Stop met rennen. Geef jezelf de tijd en aandacht om weer in balans te komen. Een bedrijf komt alleen maar in de flow als jij dat ook bent.
  28. Breng in kaart welke taken jij wilt doen in je bedrijf. Deze zet je op de ‘Ja-lijst’. Maak vervolgens ook een ‘Nee-lijst’. Op dit overzicht staan de dingen die je niet (meer) wilt doen. En tenslotte maak je ook een ‘Ja, maar niet ik-lijst’. Hierop staan de activiteiten die je wilt uitbesteden.
  29. Maak er een gewoonte van om dagelijks te mediteren. Het helpt enorm om dicht bij jezelf te blijven en je niet te veel te laten beïnvloeden door anderen.
  30. Loop je vast, bedenk dan waarom je ooit was begonnen als ondernemer. Houd altijd je hogere doel voor ogen.

 

 

MARKETING & VERKOOP

 

  1. Ontdek wat jouw ideaal is en geef er krachtige woorden aan. Het communiceren over jouw ideaal trekt aan als een magneet.
  2. Maak marketing belangrijk. Je kan inhoudelijk supergoed zijn. Maar zonder marketing weet niemand van je bestaan.
  3. Maak met je marketing connectie met potentiële klanten. Open een gesprek en vraag om reacties.
  4. Klanten moeten gemiddeld 7 tot 12 keer van je hebben gehoord voordat ze kopen. Doe niet aan eenmalige acties, maar blijf aanwezig!
  5. Goede marketing gaat over het continu in gesprek zijn met potentiële klanten. Houd het gesprek gaande.
  6. Praat in je marketingteksten altijd tegen je ideale klant. Die zal zich zeker aangesproken voelen bij het lezen.
  7. Het hoeft niet moeilijk te zijn om waardevolle content te creëren. Top 10-lijstjes, inspirerende klantverhalen, veel gestelde vragen of een verhaal over een van je eigen doorbraken zijn super waardevol.
  8. Zorg voor een aanbod dat aansluit bij de grootse frustratie en het grootste verlangen van jouw doelgroep.
  9. Iedereen houdt toch van een feestje! Geef zo nu en dan een feestje voor potentiële en huidige klanten.
  10. Bedenk hoe je meerdere inkomens-stromen kan creëren. Stel, je maakt websites, bied dan ook een boek of een (goedkoper) doe-het-zelf-pakket aan.
  11. Verpak je diensten of producten in aantrekkelijke pakketten die mensen met voordeel kunnen kopen.
  12. Bied af en toe iets aan dat alleen voor klanten beschikbaar is.
  13. Verkoop is eigenlijk een heel eenvoudig proces: Vreemde –> Vriend –> Klant -> Ambassadeur. Zet deze route uit in je bedrijf.
  14. Als je weinig verkoopt tijdens bepaalde periodes, bijvoorbeeld door vakanties, zorg dan voor een aantrekkelijke actie waardoor mensen getriggerd worden toch te kopen.
  15. Nodig klanten altijd uit voor een vervolgaankoop door bijvoorbeeld een vervolgcursus aan te bieden of een video-serie.
  16. Sterk beeldmateriaal heeft positieve invloed op je verkoopcijfers. Zorg voor krachtige foto’s.
  17. Gebruik video in je marketing. Mensen zullen zich sneller en meer verbonden met je voelen.
  18. Maak potentiële klanten zo enthousiast dat ze heel graag van je kopen en je ook nog aanbevelen bij anderen.
  19. Zorg voor een warm contact met je klanten, maar stel ook grenzen. Jij bepaalt de spelregels van jouw bedrijf.
  20. Het is belangrijker om exact te weten aan WIE je wilt verkopen dan dat je weet WAT het precies moet zijn.
  21. Bepaal je doelgroep door 1 ideale klant te kiezen. Die ene ideale klant is uiteindelijk de magneet voor een hele groep ideale klanten.
  22. Formuleer een krachtig statement waarmee je jouw ideale klant kan verleiden.
  23. Er wordt wel eens gezegd: facts tell, stories sell. Gebruik ze beide in je marketing.
  24. Gebruik klant-succesverhalen in je marketing. Ze maken je aanbod social proof en dat vinden potentiële klanten heel belangrijk.
  25. Voeg aantrekkelijke bonussen toe aan je aanbod. Je kan bijvoorbeeld denken aan checklists, templates of instructie-video’s.
  26. Mensen hebben de neiging om beslissingen uit te stellen. Maak je aanbod beperkt beschikbaar en beloon mensen die wel de knoop snel doorhakken.
  27. Het schrijven van wervende teksten is een must wil je klanten aantrekken zonder dat je aanwezig bent. Ontwikkel je tot een goede copywriter.
  28. Een verkooppagina moet precies de informatie bevatten die jouw klant nodig heeft om te beslissen van jouw aanbod gebruik te maken. Of om tenminste contact met je op te nemen.
  29. Deel jouw persoonlijke verhaal. Het is voor mensen een belangrijke reden om zich bij je aan te sluiten en van je te kopen.
  30. Nodig mensen altijd uit om een volgende stap met je te maken. Dat doe je door overal een call to action te vermelden: klik hier, meld je hier aan, deel hier etc.
  31. Het vinden van nieuwe klanten is veel moeilijker dan opnieuw zaken doen met bestaande klanten. Zorg er voor dat er altijd een volgende stap bij jou te koop is.
  32. Je eerste verkoop is de moeilijkste. Als je die eenmaal hebt gehad is het een kwestie van je bereik vergroten en jezelf verbeteren.
  33. Om goed te kunnen verkopen is het essentieel dat je goed luistert. Luister naar wat de ander nodig heeft voordat je over je eigen aanbod vertelt.
  34. Geef belangeloos veel gratis weg. Vroeg of laat zullen mensen bij je kopen.
  35. Praat altijd over de resultaten van je aanbod en niet over de eigenschappen er van.
  36. Streef er naar dat klanten opnieuw bij je gaan kopen. Het is een makkelijkere weg om je diensten te verkopen dan om steeds weer nieuwe klanten te vinden.
  37. Streef er naar dat 20% van je klanten zorgen voor 80% van je omzet. Identificeer je beste klanten en leg ze in de watten.
  38. Vraag aan tevreden klanten of ze je willen aanbevelen in hun netwerk.
  39. Laat je betalen voor je waarde en niet voor je uren.
  40. Verhoog je prijzen als je meer wil verdienen in minder tijd. Twijfel je of je dit wel kan doen? Verhoog dan de waarde van je dienst of product en verhoog dan alsnog je prijzen.

 

 

 

Bewaren

Google+ LinkedIn

Carin Stomp

Heb Je nog tips toegespitst op coaching /begeleiding als product? En wat ik wil weten is hoe ik bij netwerken achter de problemen kom waar mensen tegen aan lopen. Bij netwerken gaat het meestal alleen over de positieve dingen. Dingen die goed gaan.


Marlies

Ninke, Bedankt voor je tips! Erg verhelderend om deze regelmatig door te nemen. Marlies


Jolanda Linders

Wat een geweldige tips Ninke. Allemaal niet nieuw voor me, maar het geeft toch een extra boost als ze zo netjes op een rijtje staan. Bedankt!


Linda

Mooie tips, dank je wel!


@anneraaymakers

Mooi artikel van @ninkevanderleck : 100 Manieren om van je bedrijf een succes te maken. https://t.co/hrVTDXJqSe https://t.co/rFHxEbffWA


GEEF EEN REACTIE

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *