Over Ninke | Ervaringen | Podcast | Doorbreektips | CoachingContact



3 Tips voor een goede elevator pitch waarmee je klanten aantrekt

Google+ LinkedIn

Als iemand aan je vraagt wat je doet met je bedrijf, wil je natuurlijk een goede indruk maken. Je haalt je elevator pitch voor de dag, begint en merkt dat jouw boodschap helemaal niet aankomt. Hoe kan dat? Help!

 

Het is knap lastig om in een paar zinnen duidelijk te maken wat je doet en er ook nog business uit te halen. Je wilt het liefst zeker overkomen en er voor zorgen dat jouw verhaal bij de ander blijft hangen.

 

Elevator pitch hoeft niet ingewikkeld te zijn

Maar… kan je normaal gesproken op een aantrekkelijke manier vertellen hoe je mensen helpt, nu voel je je onzeker. En dan blijft het bij een algemeen verhaaltje waarmee de ander zich totaal niet aangesproken voelt.

Toch hoeft een elevator pitch helemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Ik geef je 3 tips voor een goede elevator pitch.

 

1. Vergeet de marketingboodschap

Misschien heb je ooit een wervende marketingboodschap opgesteld en voel je elke keer weer de druk om die foutloos uit je mond te krijgen.

Wat mij betreft mag je de marketingboodschap vergeten. Waar het om gaat, is dat je contact maakt. Het opdreunen van een in het hoofd gestampte zin werkt dan niet mee.

 

2. Start een gewoon gesprek

Zie een elevator pitch als een begin van een gesprek. Net als in andere situaties in het dagelijks leven gaat het om het maken van contact en het leren kennen van elkaar.

Dát staat voorop. Dus stel jezelf niet tot doel om klanten te moeten binnenhalen maar bouw rustig een relatie op.

 

3. Vertel waar je mensen mee helpt

In plaats van te vertellen over jezelf beschrijf je de mensen die je helpt en leg je uit hoe je ze helpt. Hiermee schets je een profiel van de klanten waar je het liefste mee werkt en maak je direct duidelijk wat de waarde is van werken met jou.

Dit maakt je erg aantrekkelijk. En zo vergroot je de kans dat de ander zich herkent in jouw verhaal of iemand kent die aan het profiel voldoet.

 

Ik ben benieuwd: wat vind jij belangrijke aandachtspunten voor een elevator pitch? Leuk als je je reactie hieronder achterlaat.

 

Lees ook:

 

Google+ LinkedIn

Martin Koedoot

Mooie boodschap! authentiek zijn dus. Als je verhaal ook maar even onecht lijkt haken mensen al af.Hierop doorgedacht; beschrijf de problemen van jouw klanten en jouw specifieke toegepaste oplossingen hierbij waarmee je ze hebt geholpen.


Peter Ronkes Agerbeek

Rond af met op te merken: "Dit staat samengevat op mijn site/LI-/FB-pagina. Kijk er gerust eens." En bied je kaartje aan terwijl je naar dat van de ander vraagt.


GEEF EEN REACTIE

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *