Facebook Twitter Google+ LinkedIn
Bloggen is een enorm krachtige strategie voor het succesvol maken van je bedrijf. Je bouwt er expertstatus mee op. Mensen raken vertrouwd met jou en je visie. Met een goede blog haal je klanten binnen.
Ik geef je 5 tips om je blog superwaardevol te maken.
Een blog hoeft niet interessant te zijn voor iedereen. Zorg ervoor dat je een helder profiel hebt van je ideale klant. Kies in gedachten 1 persoon uit die aan dit profiel doet.
Tijdens het schrijven van je blog houd je deze persoon in je hoofd. Hierdoor houd je de inhoud van je blogs waardevol voor degenen met wie jij het liefste werkt.
Je hoeft geen topschrijver te zijn om te kunnen bloggen. Houd het simpel en kort. Gebruik makkelijke taal en schrijf alsof je het aan iemand vertelt.
Je hebt je lezers natuurlijk veel te vertellen. Behandel toch maar één onderwerp per keer. Heb je over een bepaald thema meer te vertellen dan je in je blog kwijt kan? Schrijf dan een serie blogs die je één voor één verspreidt via je nieuwsbrief.
De content voor je blog ligt voor het oprapen. Ga eens na hoe vaak je dezelfde vragen krijgt van klanten. Met welke problemen worstelen ze? Om welke oplossingen vragen ze? Gebruik deze informatie als input voor je blogs.
Mocht je zelf geen ideeën meer hebben, vraag je klanten dan rechtstreeks waar ze meer informatie over zouden willen hebben.
De bedoeling van je blog is niet alleen maar dat die gelezen wordt door ideale klanten. Je wilt ook in gesprek komen met potentiële klanten. Als je je lezers vraagt om te reageren op je blog, biedt dat een uitstekende mogelijkheid om in gesprek te raken.
Foto: Katoompics.com
Helma Folman
Dank je Ninke voor deze heldere tips. Als aanvulling op pt. 3: als ik al schrijvend nieuwe ideeën krijg noteer ik dat gelijk in mijn blogplanner. Zo vergeet ik niet waar ik mijn volgende blog over schrijf.