Over Ninke | Ervaringen | Podcast | Doorbreektips | CoachingContact



Beyoutiful

Google+ LinkedIn

Phoehee, de mail over selderijsap heeft veel losgemaakt. De reacties, dm’s en berichten vliegen om mijn oren.

Het was zo overweldigend dat ik gisteren nog voor 21:00 in mijn mandje lag.

Mensen vinden mij vaak maar een zakelijke tante. Dat hoor ik tenminste geregeld. Ze weten wel dat ik een auto-immuunziekte heb, maar van de buitenkant ziet het er allemaal uit goedgeregeld uit.

Gisteren gaf ik in mijn mail een eerlijk kijkje in mijn echte leven. Je kon lezen over mijn soms eenzame worsteling met mijn gezondheid. Mijn machteloosheid en frustratie die ik ervaar in gesprekken met artsen.

Mijn verhaal heeft veel mensen recht in het hart heeft geraakt. Velen voelden erkenning en herkenning. En dat verbindt.

Honderden mensen hebben nu al toegezegd mee te doen met de #healthybusinesschallenge.

Afgelopen 24 uur heb ik meer dan 500 volgers op Instagram erbij gekregen.

Bijzonder toch!

De mail ging over een onderwerp wat mij persoonlijk erg bezighoudt, maar wat niet direct met business te maken heeft.

Indirect natuurlijk wel, want het is dankzij mijn beperkte energie dat ik goed ben geworden in grenzen stellen en veel bereik in weinig tijd.

Maar een mail waarin ik een oproep doe om aan de celery juice te gaan met elkaar is natuurlijk heel wat anders dan een uitnodiging om samen Facebooklikes te scoren.

Dit laat maar weer zien dat volgers en klanten je graag leren kennen. Niet via je praktische, vakinhoudelijke tips, maar door je menselijke kant.

Ik heb er zelf jaren over gedaan om wat van mezelf te laten zien. Ik verschool me graag achter business-tips en marketingstrategieën. En probeerde andere ondernemers-goeroes een beetje na te doen.

Sinds ik het scherm heb laten zakken, gaat alles makkelijker. Ik kan ontspannen en lekker mezelf zijn. Ik heb meer volgers en klanten. Ik trek mensen aan die bij me passen. Ik hoef niets hoog te houden. En dat is heel gezond, over healthy business gesproken 😉

Mogelijk weet je van jezelf dat je je verstopt. Dat je niet op video gaat, omdat je het idee hebt dat je niet interessant genoeg bent. Of niet knap genoeg. Dat je je inhoudt en je werkelijke mening of visie voor jezelf houdt. Dat je je aanpast aan wat anderen doen, uit angst voor oordelen.

Het is ondernemen met een voet op het gaspedaal en een voet op de rem. En dat is zo f*cking vermoeiend.

Of je je nou aanpast of niet, er zullen altijd mensen zijn die het niets vinden wat je doet. Er zullen altijd mensen zijn die het geweldig vinden.

Gooi je haar los en zeg wat je te zeggen hebt.

Be you! Beyoutiful.

Google+ LinkedIn

GEEF EEN REACTIE

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *