Over Ninke | Ervaringen | Podcast | Doorbreektips | Contact



6 Fouten in verkoopgesprekken waardoor klanten NEE zeggen

Google+ LinkedIn

Je hebt iets moois te bieden. Iets waarmee je mensen écht kan helpen. Maar hoe overtuig je klanten daarvan? Daar gaat het vaak mis. Hoe goed je ook bent, als ondernemer moet je jezelf wel kunnen verkopen. Krijg jij keer op keer NEE te horen? In deze podcast deel ik de zes meest gemaakte fouten tijdens verkoopgesprekken met je.

Wil je succesvol zijn als ondernemer, dan zul je toch echt een kei moeten zijn in verkopen. Dat veel ondernemers echte experts zijn in hun vakgebied? Daar twijfel ik niet aan. Het zijn hun verkoopskills, die vaak te wensen overlaten.

 

Verkoopgesprekken: 6 dingen die je NIET moet doen

Zo ook Irene, één van mijn klanten. Hoeveel gesprekken ze ook met klanten voerde, ze kreeg eigenlijk altijd een nee. Dat frustreerde haar natuurlijk enorm. Wat bleek nou? Ze had een totaal andere visie op verkoop dan ik. Haar idee was dat verkopen echt gaat over dat ene moment waarop de klant ja of nee zegt. Ze was zo gefocust op het krijgen van die ja, dat ze eigenlijk verkrampte. En na elke nee, werd verkopen steeds een beetje moeilijker.

Ik denk dat veel ondernemers zich in het verhaal van Irene herkennen. Het is namelijk één van de meest gemaakte fouten tijdens verkoopgesprekken. Ik liep met haar alle momenten na, waarop het in een verkoopgesprek misgaat. En dat leverde een mooi lijstje op van zes valkuilen tijdens verkoopgesprekken, die ervoor zorgen dat klanten steeds nee zeggen. In deze podcast deel ik ze alle zes met je. Natuurlijk geef ik je ook de nodige tips om deze valkuilen te omzeilen.

 

Zit er een eye-opener voor je tussen? Laat het me weten!

 

Enthousiast over deze podcast? Je doet me een groot plezier als je een review achterlaat.

 

Ook interessant voor je:

 

Google+ LinkedIn

GEEF EEN REACTIE

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *