Over Ninke | Ervaringen | Podcast | Doorbreektips | CoachingContact



Hoe krijg je aantrekkelijke testimonials?

Google+ LinkedIn

Een effectieve manier om je impact en omzet te laten groeien, is door testimonials van tevreden klanten te gebruiken in je marketing. In dit artikel geef ik je 6 tips voor het krijgen van aantrekkelijke testimonials.

 

Als zzp’er met idealen is het belangrijk deze strategie te gebruiken. Niet alleen omdat het je klanten oplevert, maar ook omdat je met testimonials potentiële klanten kan inspireren een stap te zetten waarmee ze zich verder kunnen ontwikkelen.

 

1. Lever waarde

Wil je testimonials ontvangen die wervend en aantrekkelijk zijn? Zorg dat je klanten reden hebben om een lovend verhaal over je te schrijven. Lever uitstekende resultaten. Maak je beloften waar en laat de verwachtingen van je klanten uitkomen.

 

2. Vraag om testimonials

Testimonials krijg je niet zomaar. Je moet er om vragen. Voor veel zzp’ers is dit best spannend. Toch nodig ik je uit om tevreden klanten te vragen of ze je willen helpen door hun ervaringen met jou op te schrijven.

 

3. Gebruik volledige gegevens

Ken je dat? Je leest een klantenervaring die is ondertekend met ‘anoniem’. Je vraagt je direct af of het wel echt is. Om overtuigd te worden als lezer, is het dus belangrijk dat je weet dat het een mening van een echt persoon betreft. Zet onder een testimonial daarom de volledige gegevens: naam, functie en eventueel een website.

 

4. Alleen ideale klanten

Testimonials moeten lezers duidelijk maken wat jouw diensten hen kunnen opleveren. Het is daarom belangrijk om alleen ervaringen te gebruiken van klanten die passen binnen de doelgroep die jij wilt aantrekken. Dit vergroot de kans dat potentiële klanten zich herkennen in de mensen uit de testimonials.

 

5. Geef testimonials een gezicht

Het zal je niet verbazen dat een gezicht bij een testimonial de aantrekkingskracht nog eens extra vergroot. Plaats daarom fotootjes bij de klantverhalen op je website (wel eerst vragen aan de klant!) of leg het verhaal van je klant vast op video. Dat versterkt de aantrekkingskracht nog eens extra.

 

6. Doe zelf de eindredactie

Een wervende testimonial geeft de transformatie weer die de klant heeft doorgemaakt dankzij jouw hulp. Stel daarom vragen die de klant uitnodigen om te verwoorden welke stappen hij of zij gemaakt heeft door jou en wat de waarde is van deze verandering.

Omdat niet iedereen een ster is in het verwoorden van deze transformatie, is het belangrijk zelf de eindredactie te doen van het stukje. Breng eventueel zelf verbeteringen aan en leg de tekst nog een keer voor aan de klant. Krijg je akkoord, wacht dan niet langer om deze testimonial te gebruiken in je marketing.

Het gebruik van testimonials kan je bedrijf enorm laten groeien.

 

Op welk manier gebruik jij klantenervaringen in je marketing? Ik ben benieuwd naar je reactie!

 

Ook interessant voor je:

 

Foto: Kaboompics.com

 

Google+ LinkedIn

Rob

Bij mij speelt dat mijn klanten vertrouwelijke gesprekken willen voeren en niet met functie en bedrijfsnaam in beeld willen komen. Begrijpelijk maar ergens wel jammer. Ik ben nu van plan anonieme blogs te schrijven over sommige klanten als alternatief.


Lara

Hoi Ninke,Ik wil met testimonials aan de slag, maar ik wil hiervoor onze klanten een mailtje sturen. Is het dan slim om gelijk wat vragen in deze mail te stellen? Of kan ik beter eerst vragen of ze er voor open staan om een testimonial te schrijven?


GEEF EEN REACTIE

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *