Over Ninke | Ervaringen | Podcast | Doorbreektips | CoachingContact



Extra tips voor het kiezen van een niche die droomklanten oplevert

Google+ LinkedIn

Als jij naar succesvolle bedrijven kijkt, wat zie je dan? Ik zie dat de succesvolle bedrijven gekozen hebben. Dat mensen precies weten waarom ze bij hen moeten zijn en dat ze ook bereid zijn om meer te betalen

En toch zijn veel ondernemers eigenwijs en kiezen ze niet. Ik kom verschillende redenen tegen om dit niet te doen. De 3 meest bekende redenen zijn:  

  1. Je hebt last van keuzestress en angst
    Ondernemers zijn bang om opdrachten mis te lopen omdat ze mensen uitsluiten. Terwijl je dan juist meer mensen aantrekt die bij jou en jouw bedrijf passen.
  2. Je bent super creatief en veelzijdig
    Als jij gaat kiezen voor een niche ben je bang dat je jezelf tekort doet en dat het saai wordt. Misschien voelt het zelfs alsof je een deel van jezelf amputeert als je een keuze maakt. Maar er is zoveel te ontdekken binnen een niche. Dat zie je nu alleen niet omdat het één van de vele dingen is die je doet.
  3. Je bent bang om het verkeerde te kiezen
    Misschien maak je wel een keuze en kom je erachter dat er niemand zit te wachten op jouw aanbod en specialisme. 

Wanneer jij je laat tegenhouden door één van deze obstakels, dan laat je niet alleen enorm veel klanten en geld liggen. Je verspilt ook ontzettend veel tijd. Je moet rekening houden met zoveel verschillende mensen, verwachtingen, problemen en wensen, dat het lastig wordt om goede marketingteksten te schrijven of om een aanbod te ontwerpen. Je houdt rekening met alles en iedereen en daardoor voelt niemand zich aangesproken

Het kan dus anders! Want zodra jij kiest voor een niche, dan valt alles op z’n plek en komt jouw bedrijf in een stroomversnelling. Je marketing wordt eenvoudig, je weet precies wat je kunt aanbieden en kunt inspelen op wat er speelt in de wereld van jouw klanten. Jouw klanten krijgen het gevoel dat jij hen begrijpt. Ze voelen zich gezien. En dat hebben klanten nodig om hun pinpas te trekken en geld over te maken voor een training, product of een workshop. 

Stel dat jij nu vol wilt gaan inzetten op Instagram met jouw bedrijf als coach omdat je jouw aanbod binnenkort wilt lanceren. Je kunt daar wel wat hulp bij gebruiken. Door wie laat jij je dan liever helpen? Door iemand die zich marketing strateeg noemt of door iemand die zich Instagram specialist voor coaches noemt? Je kiest dan sowieso voor de laatste. Het maakt niet eens uit wat de kosten zijn. Jij wilt iemand die jouw wereld kent en begrijpt. En de urgentie is hoog, want je wilt jouw aanbod succesvol lanceren. Urgentie is een belangrijk kenmerk van een winstgevende niche die je in gedachten moet houden bij het kiezen van jouw niche.

Heb jij al een niche gekozen of vind je dit toch nog lastig?

P.S. Ik heb besloten om het introductie aanbod van mijn nieuwste trainingsprogramma Kies En Word Gekozen te verlengen. Nog nooit heb ik zo’n lifechanging training aangeboden. Klik hier voor meer info en om je aan te melden.

Google+ LinkedIn

GEEF EEN REACTIE

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *