Over Ninke | Ervaringen | Podcast | Doorbreektips | CoachingContact



Wat je kunt leren van een Belgische moordzaak

Google+ LinkedIn

Ik kwam door toeval terecht bij een geweldige podcast over een mysterieuze moordzaak.
(En als je denkt, wat heeft dat nou met ondernemen te maken Ninke? lees dan vooral even verder).
Ik werd compleet in deze moordzaak getrokken, ik kon het niet meer loslaten.
Toen ik het einde hoorde werd het me duidelijk waarom.
Het was de taal die alle mensen in deze podcast gebruikten. 
De woorden die ze spraken trokken me compleet in het verhaal.

Dus wat heeft dat met jou te maken?
Nou, gebruik jij de juiste woorden op je website?
Grote kans van niet.
Vaak vervallen we in het schrijven van vaktaal.
Daar gaat je klant niet blij van worden.
Ik zie het altijd zo: het is het verschil tussen een diagnose stellen of de symptomen benoemen.

Als je het over jezelf en je vak hebt is de kans groot dat je diagnoses aan het stellen bent.
Zo zou ik kunnen zeggen: ‘je businessmodel is verkeerd’.
Dat is een diagnose.
Maar dat komt niet aan, sterker nog, het is ronduit slaapverwekkend.
Wil je mensen wakker schudden moet je het over de problemen van je klanten hebben.
In hun eigen taal!

‘Ben je het zat om trainingen te maken die niet verkocht worden?’
‘Vind je het lastig om zichtbaar te zijn?’
‘Ben je bang dat je niet goed op camera overkomt?’
‘Denk je dat je boodschap niet interessant genoeg is?’
‘Ben je bang om negatieve comments te krijgen?’
Dat zijn teksten die de symptomen benoemen.
Daar gaan mensen op aan!
Dus neem je eigen teksten nog eens onder de loep met deze kennis.

Succes!

Ninke

Wil je meer horen over mijn ervaring met de moordzaak uit De Blankenberg tapes (spoiler alert)? Luister dan nu naar deze nieuwe aflevering van mijn podcast.

Google+ LinkedIn

GEEF EEN REACTIE

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *