Over Ninke | Ervaringen | Podcast | Doorbreektips | CoachingContact



Met deze tools run ik mijn 5 Star Business

Google+ LinkedIn

Hoe ver je ook bent in je ondernemerschap, je kunt enorm veel tijd en geld besparen door slimme tools in te zetten.

Wat ik je gun is dat je systemen gebruikt die voor JOU werken, in plaats van dat ze je frustreren en alleen maar te veel geld kosten. Want het is je vast weleens overkomen dat je investeerde in bepaalde software, die je vervolgens helemaal niet gebruikte.

Afgelopen jaren heb ik veel online systemen getest. Inmiddels werk ik met een serie tools waar ik superhappy mee ben omdat ze het mogelijk maken dat mijn business doorgroeit terwijl ik de wereld rondreis. En steeds meer klanten tegelijk kan helpen zonder er zelf aan onderdoor te gaan.

Dit zijn mijn 11 favoriete tools: 

Mailblue
Dit programma gebruik ik sinds een tijdje voor het versturen van mijn nieuwsbrief en mailingen. Het is een Nederlandstalig systeem waarmee je makkelijk funnels opzet, testjes uitvoert en je emailmarketing naar next level brengt.

Notities-app
De simpele app op mijn iPhone voor notities gebruik ik veel. Ideeën komen op de meest onverwachte momenten. Ik schrijf ze op in deze app en deel ze eventueel met anderen. Ook spontane social media posts schrijf ik eerst in deze app, voordat ze online worden geplaatst.

WooCommerce
Dit systeem maakt het mogelijk dat 24/7 via mijn site kan worden gekocht. Het is de online kassa die ervoor zorgt dat mensen kunnen betalen en dat het digitale programma dat ze kopen wordt geleverd.

Moneybird
Een eenvoudig boekhoudprogramma waarmee facturen worden opgemaakt en verstuurd naar klanten. Ook geeft het inzicht in mijn financiën en de btw die betaald moet worden.

Later
Mijn nieuwe social mediamedewerkster introduceerde dit programma. Super praktisch als je Instagram gebruikt. Je creëert berichten, plant ze in en ze worden automatisch gepost. Een tool voor andere social mediakanalen zoals Facebook en Linkedin dat ik gebruik is Hootsuite.

Asana
Als er in je business steeds taken zijn die opnieuw uitgevoerd moeten worden, is een takensysteem een must. In dit programma zijn alle projecten, processen, taken en checklists vastgelegd. Dit bespaart enorm veel tijd en nieuwe medewerkers kun je makkelijk inwerken omdat precies is vastgelegd wat er gedaan moet worden.

ClickMeeting
Na het uitproberen van diverse andere webinar-software is dit voor mij de winnaar. ClickMeeting heeft precies de functies die voor mij belangrijk zijn bij het geven van webinars. Zo zit er geen vertraging tussen wat ik zeg en wat deelnemers horen. Ook is het heel gebruiksvriendelijk zowel voor mij als voor mijn klanten.

Wishlist
Als je je bedrijf wilt opschalen is het slim om je kennis te verpakken in online programma’s. Met Wishlist kun je je programma’s toegankelijk maken voor je klanten. Het is een online leeromgeving.

Dropbox
Al mijn documenten bewaar ik online in Dropbox. Waar ik ook ben, ik heb altijd toegang. Ook deel ik diverse mappen met mijn team zodat we allemaal toegang hebben tot dezelfde bestanden en we kunnen er samen in werken.

Youcanbookme
Het inplannen van afspraken met mensen kost enorm veel tijd. Met deze online afsprakentool kunnen mensen in je online agenda een tijdstip kiezen wat jij hebt opengezet. Supereasy en bespaart veel tijd.

Skype
Vroeger reed ik dagelijks het land door voor afspraken. Tegenwoordig hoef ik nergens meer heen. Klanten en medewerkers spreek ik voornamelijk via Skype. Ook al zit je niet bij elkaar, het is toch heel persoonlijk.

De ontwikkeling van de online wereld gaat superhard. Deze lijst is dan ook niet heilig of leidend. Misschien heb jij goede ervaringen met andere tools? Deel hieronder jouw favorieten.

 

Ook interessant voor je:

 

Google+ LinkedIn

Marjolijn

Ik gebruik graag Trello voor to do-lijstje want ik ben visueel ingesteld. Handig ook te delen met collega’s of zelfs klanten. Als je mensen uitnodigt om het ook te gebruiken krijg je ook meer bestandsruimte.


Leontien van den Berg

Bedankt voor de tips....als je geen iPhone hebt is Evernote een geweldige notitie app. Synchroniseert dus overal toegankelijk. Je kunt hele webpagina's en foto's bij je notities bewaren. Ook ik ben Zoom fan😉 Groetjes Leontien


Karla Mooy

Bedankt voor je tip, Marisa, ik heb hem direct geinstalleerd. Ik had nog geen handige notitieapp en ik heb geen iPhone. Zelf zou ik willen toevoegen: Zoom. Dat vind ik handiger dan Skype. Mensen hoeven dan ook geen skype te hebben, maar kunnen gewoon op de toegestuurde link klikken.


Denise

Ha Nynke, Ik gebruik tegenwoordig Zoom. Nooit gedoe met updates en de mensen die geen skypeaccount hebben, hoeven alleen maar op de link te klikken om met mij in gesprek te gaan. Snel en makkelijk.


Marisa van Velzen

Dank je wel Ninke!Mijn suggesties: Google Keep (gratis) - heel handig voor je notities, ze staan niet alleen op je telefoon maar in de cloud en zo kun je overal toegang krijgen.Atlasssian heeft ook een hoop nuttige tools, in dit lijstje zou ik Confluence willen aandragen - superhandig voor allerlei documentatie.


GEEF EEN REACTIE

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *