Over Ninke | Ervaringen | Podcast | Doorbreektips | CoachingContact



Waarom je verplicht bent aan marketing te doen

Google+ LinkedIn

Vaak spreek ik ondernemers die zeggen: “Ik heb zo’n mooi aanbod, ik kan mensen er zo goed mee helpen!” Ik vraag dan: “Heb je een plan gemaakt voor hoe jouw mooie aanbod bij klanten terecht kan komen?”

 

Ik bedoel dan natuurlijk marketing. Dus hoe ziet je marketingplan er uit?

Marketing heeft voor veel ondernemers met idealen een negatieve lading. Het leidt alleen maar af van de inhoud van hun werk. Het kost ze teveel tijd, vinden ze. En bovenal, marketing doet ze denken aan gladde, zakelijke ondernemers.

En zo willen ze zichzelf niet zien.

 

Jij kan mensen helpen

Maar is het niet zo dat de wereld juist moet horen over jouw mooie diensten? Omdat je mensen kan helpen. Omdat je een bijzonder verhaal hebt, waarmee je ze inspireert en aanzet tot actie.

Stel je voor dat je boodschappen doet op de markt en dat in geen enkele kraam fruit en groente is uitgestald. Je zou je aan je lot overgelaten voelen. Je zou gefrustreerd raken omdat het je moeilijk wordt gemaakt te kiezen. Je wilt geholpen worden.

 

Laat klanten met je kennismaken

Marketing is de manier om jouw potentiële klanten te laten zien wat er op de markt bij jou te koop is. Je laat klanten kennismaken met jou. Je laat ze proeven, door kennis te delen. Je vertelt ze welke mogelijkheden je voor ze hebt.

Ben jij ondernemer geworden om impact te kunnen hebben in de levens van anderen? Dan vind ik het je plicht de wereld er over te vertellen. Houd je jouw werkwijze, jouw oplossing voor jezelf? Dan ontneem je anderen de kans zich verder te ontwikkelen.

 

Welke manieren gebruik jij om te laten zien wat jij voor anderen kan doen? Ik ben benieuwd naar je reactie!

 

Lees ook:

 

Google+ LinkedIn

Waldemar

Met behulp van jouw coaching Ninke heb ik mijn professionele missie herijkt. Dan voelt het als helpen voor mensen die een vraag hebben (ideale klant). En daar wordt het een stuk makkelijker van en bovendien leuk. Het "gesprek" (mondeling, schriftelijk whatever) gaat als vanzelf.


Chantal

Zo waar, Ninke. Ook ik had last van het gladde-verkoop-praatjes-syndroom en daardoor weerhield ik mezelf om aan marketing te doen. Nu ben ik nog wel mijn weg aan het zoeken wat het beste werkt, maar ik maak wel gebruik van een aantal manieren die ik echt leuk vind, zoals: bloggen, Facebook pagina + ads, mailing, Instagram, Pinterest en sindskort geef ik webinars.


GEEF EEN REACTIE

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *