Facebook Twitter Google+ LinkedIn
Een aanbod doen vinden veel ondernemers spannend. Zeker als bij de klant de twijfel toeslaat. Herken je dat? Dat het zweet je uitbreekt als iemand met aankoopbezwaren komt aanzetten?
Een NEE op jouw aanbod kan hard aankomen. Je voelt je afgewezen en begint te twijfelen: over je deskundigheid, je prijzen en je ondernemerschap in het algemeen.
Heb jij meerdere keren NEE te horen gekregen op een aanbod? Dan heb je goud in handen! Misschien klinkt dit vreemd, maar de aankoopbezwaren en twijfels van deze mensen geven jou hele waardevolle informatie.
Door goed naar aankoopbezwaren van klanten te luisteren, gaan je verkoopcijfers enorm stijgen!
Tot dat inzicht kwam ik doordat mijn ondernemerscoach mij vertelde over The Law of 6 van Brian Tracy. Hij is een van de meest succesvolle ondernemers in de wereld. Tracy stelt dat klanten maximaal 6 aankoopbezwaren hebben tegen jouw aanbod.
Het is belangrijk deze 6 bezwaren te identificeren. Hoe pak je dat aan?
Je zult merken dat je na de identificatie van de 6 aankoopbezwaren van jouw klanten met veel meer vertrouwen verkoopgesprekken zult voeren. Je bent niet snel meer van je stuk gebracht als potentiële klanten hun twijfels uitspreken.
Je gaat je juist uitgenodigd voelen om bij bezwaren dóór te vragen en jouw visie te delen. En omdat er hierdoor echt contact ontstaat, zul je veel makkelijker je diensten kunnen verkopen.
Foto: Kaboompics.com
GEEF EEN REACTIE