Over Ninke | Ervaringen | Podcast | Doorbreektips | CoachingContact



Yogapants

Google+ LinkedIn

Mijn pilates-juf heeft de code gekraakt.

Klanten krijgen is voor haar tegenwoordig een eitje.

Ze weet precies wat ze moet doen om een nieuwe klant te kunnen verwelkomen.

Haar methode is te simpel voor woorden en ook grappig.

Het heeft niets te maken met social media, webinars of lanceringen.

Het is juist zoiets alledaags, dat je er zelf niet aan zou denken.

Mijn pilates-juf heeft 6 vaste koffie-adresjes.

Tussen haar lessen door gaat ze vaak even een koffietje scoren.

Haar 6 adresjes loopt ze gedurende de week stelselmatig af. Elke dag een.

Met haar frisse blik én fancy yogapants stapt ze binnen.

Ze bestelt een almond latte en maakt een praatje met de barista of een gast.

Elke keer weer komt het gesprek uit op wat ze doet: pilates-les geven en mensen van hun pijntjes af helpen.

Ze is vol enthousiasme en kan connecten als de beste. En dat wordt gewaardeerd.

Mensen voelen zich direct op hun gemak en beginnen te praten over hun eigen zere rug of schouderblessure.

En het enige wat mijn juf dan nog hoeft te doen is een visitekaartje geven en een proefles aanbieden.

Op deze manier komt ze wekelijks aan nieuwe klanten.

Ze weet nu: elk koffietje staat voor een nieuwe lead.

Toen ze me vertelde over haar verkoopmethode straalde ze aan alle kanten. Ik snap dat wel.

Het is heerlijk om te weten wat je moet doen om klanten te krijgen. En te ervaren dat je acties klanten opleveren.

Hoe zit het met jou?

Heb jij ook een methode die te simpel voor woorden lijkt?

Of is het zwoegen en hopen?

Kunnen verkopen is natuurlijk een must voor een ondernemer. Zonder verkoop geen business!

Toch struikelen veel ondernemers erover. Misschien herken je dat wel.

Je ziet op tegen verkoopgesprekken en hebt al veel te vaak nee gehoord.

Misschien hebben potentiële klanten vaak veel twijfels over je aanbod en weet je hun bezwaren niet om te buigen tot een JA.

Mogelijk ben je bang om te pusherig en verkoperig over te komen.

Vroeger worstelde ik zelf enorm met verkoop. Ik kreeg er superveel stress van. Ik was gespannen en moest teleurstelling na teleurstelling verwerken.

Tegenwoordig gebruik ik een supermenselijke verkoopmethode, waarmee je zelfs als mensen-mens dikke deals kunt sluiten.

Met deze methode voer je gesprekken die voor de klant sowieso heel waardevol zijn.

Je bent helder en integer over je aanbod en je prijs. En je kunt er zeker en ontspannen over communiceren.

Deze methode levert win-win situaties op. Een win voor de klant en een win voor jou. Dat is er zo fijn aan. Want niets vervelender dan je ongemakkelijk voelen over je verkoop.

 

Google+ LinkedIn

GEEF EEN REACTIE

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *