Over Ninke | Ervaringen | Podcast | Doorbreektips | CoachingContact



Zo breek je door

Google+ LinkedIn

Die Jochem Meijer, wat is dat een duizendpoot. Komiek, muzikant, presentator, kinderboekenschrijver en acteur. Daar zal menig ondernemer jaloers op zijn.

Wij volop in de keuzestress omdat er een niche gekozen moet worden, terwijl hij gewoon alles doet wat hij leuk vindt. En hij is nog succesvol ook. Die gast krijgt de ene na de andere zaal vol.

Niet dat ik er ooit heen ben gegaan. Ik raak spontaan hoogsensitief van zijn drukke gedoe. Als mijn jongens zijn liedjes op Spotify opzetten sla ik direct op tilt.

De kinderboeken van Jochem kan ik juist weer heel goed hebben. Die zijn helemaal niet hysterisch. Integendeel. Wat zijn die goed geschreven! Ik lees momenteel mijn jongste voor uit het tweede deel van De Gorgels. Het is genieten, zowel voor de kleine man als voor mij.

Maar even terug naar succesvol zijn als duizendpoot. Waarom horen wij, ondernemers, steeds dat we moeten kiezen voor een doelgroep of thema om succesvol te worden? Terwijl bijvoorbeeld een Tony Robbins het over ondernemerschap, maar ook over liefdesrelaties kan hebben. Of Oprah Winfrey tv host is, maar ook succesvol auteur en actrice.

De laatste keer dat ik in LA was heb ik hier een mooi inzicht over gekregen. Ik was bij een presentatie van Rory Vaden, een brandexpert die trouwens ook supergoed kan spreken. Je hangt aan zijn lippen als hij praat. Wat aantrekkelijk is het toch als iemand dat goed kan.

Rory vertelde waarom het zo belangrijk is om eerst te kiezen voordat je allerlei verschillende dingen gaat aanbieden.

Hij tekende een dikke muur. Voor de muur is het hard werken, achter de muur ligt vrijheid. Wil je als ondernemer die vrijheid bereiken zal je de muur moeten doorbreken.

Dit lukt alleen als je eerst al je pijlen richt op één punt. Alleen dan is er zoveel kracht dat je door de muur heen breekt en aan de andere kant terecht komt.

Ben je eenmaal door de muur heen, dan ben je vrij om te doen wat je wilt. Of je nou je eigen wijn op de markt wilt brengen, een theatershow wilt geven of een roman wilt schrijven, het kan allemaal.

Het focussen van al je aandacht creëert dus mega doorbraken. Daarom houd ik ook zo van sprintjes trekken in je bedrijf. In een korte periode al je tijd en energie steken in het opschalen van je resultaten.

Geen afleiding, geen geneuzel, maar vol focus op je doel af. Bizar hoe snel je dan groeit.

 

Google+ LinkedIn

GEEF EEN REACTIE

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *