OVER NINKE
Mijn naam is Ninke van der Leck, high value businesscoach en #1 bestsellerauteur.
Ik help ervaren ondernemers die beter zijn dan hun concurrenten, maar minder geld verdienen dan zij of te hard moeten werken, om de vanzelfsprekende nummer 1 te worden voor de bovenkant van hun markt.
Ik kan je helpen om een veel hogere omzet te maken, met nog maar een handjevol klanten. Laat me je vertellen hoe je klanten krijgt die 10 keer zoveel betalen.
“In 3 weken haalde ik mijn hele jaaromzet binnen van het jaar ervoor. Onwerkelijk.” Erwin
OVER NINKE
Mijn naam is Ninke van der Leck, high value businesscoach en #1 bestsellerauteur.
Ik help ervaren ondernemers die beter zijn dan hun concurrenten, maar minder geld verdienen dan zij, om de vanzelfsprekende nummer 1 te worden voor de bovenkant van hun markt.
Ik kan je helpen om een veel hogere omzet te maken, met nog maar een handjevol klanten. Laat me je vertellen hoe je klanten krijgt die 10 keer zoveel betalen.
“In 3 weken haalde ik mijn hele jaaromzet binnen van het jaar ervoor. Onwerkelijk.” Erwin
Zo krijg je een veel hogere omzet, met nog maar een handjevol klanten
Het begon als een nachtmerrie.
Ik dacht dat het gedaan was met mijn business. Een stelletje boeven uit Vietnam had mijn Facebook advertentie-account gehackt en €247.000,- uitgegeven met mijn creditcardgegevens.
Ik schrok me kapot. Mijn business stond ineens op losse schroeven.
Mijn bedrijf was volledig afhankelijk van advertenties. Al mijn klanten kreeg ik via ads.
Ik realiseerde me:
Ik was volledig afhankelijk van meneer Zuckerberg.
Dit was veel te kwetsbaar. Maar dat niet alleen…
Diep van binnen voelde het ook te cheap.
Wat jaren terug begon als een geweldige strategie om leads en klanten aan te trekken, was gaan lijken op ordinaire HARKETING.
Als dochter van linkse ouders en een achtergrond in de zorg en het onderwijs, knaagde het dat mijn focus was komen te liggen op het binnenharken van klanten in plaats van het helpen van ondernemers.
Trouwens, echt zakelijk slim was het ook niet.
Mijn business kostte me bakken vol geld.
Ook al draaide ik een miljoenenomzet, hiervan ging bijna alles op aan team- en marketingkosten.
Omdat er dagelijks veel steeds meer leads en klanten nodig waren om alles te kunnen betalen, werd mijn team ook gigantisch.
Ongemerkt had ik een GROOT hamsterwiel gebouwd, waar ik zelf in vast zat.
Ook al was ik niet vies van hard werken, nu voelde ik me continu opgejaagd.
Ik kon absoluut niet verslappen.
Het was best wel gek dat ik als een van de bekendste businesscoaches van Nederland werd gezien, terwijl mijn situatie achter de schermen verre van ideaal was.
Vaak appte ik rond etenstijd gehaast mijn man met de vraag of hij een prakje voor me wilde bewaren.
Ik was super druk met het managen van mijn team, het uitwerken van ingewikkelde marketingcampagnes en het wegwerken van mails.
Mijn plan om ieder jaar met mijn 3 jongens een 1-op-1 tripje naar het buitenland te maken, schoof ik steeds voor me uit. Ik had hier helemaal geen tijd voor.
Omdat ik werkte met klanten uit het lage- en middensegment moest ik maandelijks grote aantallen programma’s en trajecten verkopen.
Ik moest van alles uit de kast trekken om klanten te laten kopen.
Dit frustreerde me omdat ik volop bewijs had dat mijn coaching lifechanging resultaten kan opleveren.
Om het hele marketingcircus draaiende te houden, had ik een groot team nodig dat ik niet alleen moest betalen, maar ook nog eens moest managen.
Mijn lijf gaf signalen dat het niet slim was om door te knallen.
Ik was herstellende van een auto-immuunziekte, maar veel klachten kwamen terug.
Ik realiseerde me dat ik GROTE problemen had gecreëerd.
Dat mijn advertentie-account werd gehackt en dat er zoveel geld zou verdampen, was natuurlijk een grote schok.
Maar het dwong me ook om stil te staan. Ik realiseerde me ook dat ik een kans had.
Want als je onderdeel bent van het probleem, kun je ook onderdeel zijn van de oplossing!
Op dat moment maakte ik een keuze die alles veranderde….
Ik stond samen met mijn man in de keuken te praten over de situatie in mijn bedrijf en ineens floepte ik er iets uit wat een totale gamechanger bleek te zijn.
“Het liefste werk ik gewoon alleen nog met een klein aantal supergemotiveerde klanten die de waarde snappen van mijn coaching en hier een hoge investering voor over hebben”
Dit voelde zo kloppend, zo logisch.
Ik gaf al jaren coaching aan ondernemers, maar had nooit echt onderscheid gemaakt in segment van de markt.
Iedere ondernemer met een uitdaging waarbij ik kon helpen, was welkom.
Diezelfde avond besloot ik alleen te werken met klanten aan de bovenkant van de markt.
Ik zou €50.000,- gaan vragen voor een jaar coaching.
Ook al had ik nooit eerder zulke hoge bedragen gevraagd, ik voelde dat mijn coaching dit waard was.
Natuurlijk had ik geen idee of klanten dit ook daadwerkelijk zouden gaan investeren.
Ik zette mijn onzekerheid op de achterbank en ging zelf aan het stuur zitten.
Ik maakte een selectie van een aantal ondernemers in mijn netwerk die ik kon benaderen voor mijn nieuwe 50k aanbod.
Ik had nog geen website, geen salespagina en ook geen aanbod. Er stond nog helemaal niks.
En toch:
Binnen 72 uur had ik mijn eerste premium klant.
Ik weet niet of je wel eens in een salesgesprek de ervaring hebt gehad dat je je vooraf best onzeker voelt, maar dat je ineens moeiteloos je aanbod hebt verkocht?
Dit was mijn eerste ervaring met het verkopen van mijn 50k aanbod. Ik wist dat mijn coaching goed was, maar het was natuurlijk afwachten of een ander dat ook zag en het de investering waard zou vinden.
Ik kan je zeggen:
Het doet wat met je als je een premium aanbod zo makkelijk blijkt te kunnen verkopen.
Natuurlijk is het heerlijk voor je cashflow als je in één gesprek zoveel omzet binnenhaalt.
Het is ook een enorme opluchting om ineens zo’n grote groeistap te maken. En ook voel je je trots en stijgt je vertrouwen in de toekomst.
Toen Heidi, mijn eerste premium klant “JA” zei, was ik transparant en zei haar: “er staat nog niets, maar ik ga er alles aan doen om je te helpen de vanzelfsprekende #1 te worden voor de bovenkant van jouw markt”.
Heidi vond het geen probleem dat het programma nog niet af was. Ze was blij dat ik persoonlijk beschikbaar was om haar te helpen. Dit was voor haar het belangrijkste.
Toen ik nog mijn “volume-business” draaide, kon ik me niet voorstellen dat ik met zo weinig marketing zo makkelijk een hoog geprijsd aanbod zou kunnen verkopen.
Ik kan het me nog goed herinneren. Ik stapte na het gesprek op mijn fiets om naar huis te gaan.
Ik stopte bij de slijterij en bestelde de beste champagne.
Ik kwam thuis en zei tegen Floris: “schat, dit is de eerste dag van een nieuwe fase in ons leven!”.
Ik was niet alleen excited om die nieuwe klant. Wat ook goed voelde:
Eindelijk verdiende ik eens wat ik echt waard ben.
Waar ik eerst meer dan 1000 klanten had, kon ik nu met 20 klanten al 1 miljoen euro per jaar omzetten.
Vanaf dat moment heb ik al mijn focus gelegd op het creëren van waarde.
Ik wilde high value leveren en high value ontvangen. Al mijn doelen en acties waren puur gericht op kwaliteit.
Dit gaf zoveel rust!
Na mijn 1e premium klant, volgden al snel een 2e en een 3e en voordat ik het wist had ik een prachtige groep ondernemers die allemaal wilden doorbreken met het high value businessmodel.
Dit was in 2020, midden in de Coronacrisis!
Veel ondernemers verlaagden toen hun prijzen, uit angst dat hun business anders zou teruglopen.
Ik verhoogde juist mijn prijzen.
In 11 jaar ondernemerschap is mijn winst nog nooit zo hoog geweest sinds ik me niet meer op het lage- en middensegment richt, maar op de bovenkant van de markt.
Nooit eerder heb ik zoveel ruimte in mijn agenda gehad.
Voor mij is dit echt 5 star. Financiële vrijheid creëren door je tijd en aandacht alleen te steken in wat waardevol is.
Ontdek in een 1-op-1 gesprek jouw premium kansen.
Beperkt beschikbaar. Alleen voor ervaren ondernemers met serieuze groeiplannen.
Omdat ik ineens zoveel tijd over had, besloot ik een boek te schrijven.
Mijn boek “5 Star Business” is inmiddels een nummer 1 bestseller. Het gaat over de kansen van high value ondernemen.
Het klinkt misschien een beetje over the top, maar het besluit om mijn volume businessmodel te verruilen voor het high value businessmodel heeft mijn leven compleet veranderd.
Ik voel mezelf vrijer, hou meer van mezelf, geef het beste van mezelf aan mijn klanten en ben een leukere partner en moeder.
Naast alle schoolvakanties ben ik ook iedere maand een week vrij. Het geeft me de vrijheid om te doen waar ik zin in heb, zonder beschikbaar te hoeven zijn voor afspraken. Zalig!
Ik heb geld om mooie reizen te maken met mijn gezin, 3x per week hulp in huis te hebben (ja, ok de was wordt gedaan) en financiële ruimte om grote investeringen te doen in de groei van mijn bedrijf.
Als ik iets heb gevonden wat goed werkt, wil ik het niet voor mezelf houden.
Als je me echt goed zou kennen, dan weet je dat succes voor mij pas echt betekenis krijgt als ik het kan delen met anderen.
Van huis uit ben ik een socio. Ik kom uit een links gezin, met een vader die leraar Frans was en mijn moeder werkte in het ziekenhuis.
Mijn werkende leven startte dan ook in het onderwijs en de zorg. Ik ben een echte helper.
Als ik iets heb gevonden wat supergoed werkt, dan wil ik het niet voor mezelf houden, maar juist delen met anderen.
Dat doe ik in mijn podcasts, boek, blogs, posts en in mijn coaching. Ik houd hierin niets terug. Ik ben generous.
Wat er dan gebeurt, zie ik aan de groei van mijn eigen bedrijf, maar ook aan de groei van mijn deelnemers.
Mijn klanten investeren €50.000 en krijgen dan vaak tonnen, soms miljoenen extra omzet.
Ontdek in een 1-op-1 gesprek jouw premium kansen.
Beperkt beschikbaar. Alleen voor ervaren ondernemers met serieuze groeiplannen.
Ik coach alleen nog maar PREMIUM klanten.
Begin 2020 startte ik het 5 Star Membership, mijn 50k programma waar 20 ondernemers per jaar aan kunnen deelnemen.
De instap-eis hiervoor is o.a. dat je al €250.000+ per jaar draait.
Zo nu en dan kreeg ik de vraag of ook 1-op-1 coaching deed. Dat deed ik voorheen nooit. Hier was ik destijds met mijn volume-business veel te druk voor.
De wens privé door mij gecoacht te worden kwam vooral van ondernemers die jaarlijks al een miljoen euro of meer omzet draaien.
Ik besloot dit eens te proberen en bood private coaching aan voor een investering van €100.000,- per jaar.
Voor sommige mensen is het ondenkbaar om ooit zo’n investering te doen of zelf te vragen.
Voor mijn klanten is de hoge investering een enorme inspiratie of zelfs een no-brainer.
Het maakt niet uit wat de reactie van anderen is op prijzen. Het is zo subjectief.
Sommige mensen vinden premium prijzen belachelijk hoog.
Maar anderen vinden ze juist laag en geloven zelfs niet dat het goed kan zijn.
Hetzelfde geldt voor investeringen die je wilt gaan doen. Sommige mensen in je omgeving zullen je voor gek verklaren. Anderen begrijpen het en zullen je supporten.
Dat mensen je prijs te hoog vinden, betekent niet dat je te duur bent.
Onthoud:
Klanten aan de bovenkant van de markt vinden het heel normaal dat je hoge prijzen hebt.
Dus als je voelt dat je het waard bent om financiële vrijheid te creëren, waarom zou je dan niet kiezen voor de beste klanten uit je markt?
Nu de prijzen van bijna alles door het dak zijn gegaan, zijn de meeste ondernemers bang.
Als ik om me heen kijk, zie ik dat ondernemers hun prijzen niet durven te verhogen.
Als jij doet wat bijna iedereen doet, moet je continu veel geld in je marketing stoppen en ook nog eens een echte marketingtijger zijn. Anders kiezen je klanten voor een goedkopere concurrent.
En je werkt dan waarschijnlijk met klanten die moeilijk doen over je prijzen. Want ze zien de waarde niet van wat je doet.
De meeste ondernemers denken dat klanten alleen investeren als prijzen laag zijn. Maar daardoor houden ze zichzelf gevangen in de middenmoot. En ze hebben continu veel klanten nodig om een lekkere omzet te draaien.
Maar een groot deel van de economie draait op volle toeren door. Ook in tijden van crisis.
De realiteit is:
Er zijn aan de bovenkant van de markt altijd klanten die hoge bedragen investeren.
Misschien is dit wel de belangrijkste les die ik afgelopen jaren leerde:
Kijk naar de struggelende meerderheid en doe het tegenovergestelde.
Ontdek in een 1-op-1 gesprek jouw premium kansen.
Beperkt beschikbaar. Alleen voor ervaren ondernemers met serieuze groeiplannen.
Als dochter van linkse ouders voelt het alsof ik iets stouts zeg, maar…
Als je slim bent, kies je voor de bovenkant van de markt.
Want de klappen vallen nu in het lage en middensegment. Terwijl aan de bovenkant van de markt nog steeds volop geïnvesteerd wordt.
Daar vind je klanten die al flink onderweg zijn op hun pad naar succes. Dat is fijn, want ze kijken naar mogelijkheden in plaats van naar onmogelijkheden.
Klanten aan de bovenkant van de markt zijn super gemotiveerd.
Ze zijn zelfstandig en vragen niet veel tijd en aandacht. Sterker nog, ze zijn zich ook bewust van de waarde van hun tijd en willen geen zwaar en tijdrovend programma, maar vooral jouw visie en ideeën.
Een hoge prijs is voor premium klanten daarom geen big deal.
Ook al zwemmen premium klanten lang niet altijd in het geld, als iets belangrijk is dan vinden ze een weg om de investering te kunnen doen.
Ik ben altijd fan geweest van het werken met klanten die 100% gecommitteerd zijn om financiële vrijheid te creëren, maar sinds ik met het high value businessmodel werk, ben ik EXTRA overtuigd van de waarde van het werken met premium klanten.
Bekijk deze mini-docu over een ondernemer die de stap naar een 5 Star Business al heeft gemaakt:
Je concurrenten worden ook wakker. Wordt één van hen de #1 voor de bovenkant van de markt, of pak jij die kans?
High-end ondernemen werd tot nu toe gedaan door een select groepje ondernemers, maar nu is het iets wat voor steeds meer ondernemers voelt als de logische volgende stap.
Weet je, soms kun je denken dat het niet het juiste moment is om zo’n keuze te maken.
Maar eerlijk:
Hoe weet je ooit of iets het juiste moment is? Je weet het pas als je het gaat doen. Het perfecte moment is NU.
Misschien heb je nooit eerder hoge prijzen gevraagd…
Of misschien denk je dat het onmogelijk is om klanten in jouw markt te vinden die hoge prijzen zullen investeren…
Of misschien werk je al op hoog niveau en wil je hierin gewoon een nieuw level gaan aantikken…
Het maakt niet uit in welke situatie je nu zit.
Het gaat er om dat je de keuze maakt om een “5 Star Business” te gaan creëren.
Ook al heb ik totaal geen achtergrond met luxe en big money. Ik voel me blessed dat ik het pad van “5 star” heb gevonden.
In een 5 Star Business hoef je geen pijnlijke concessies meer te doen die je tijd, geld of joy kosten.
Het is je elegante golden ticket naar “big business with ease”.
Je kunt in korte tijd een hoge omzet maken. Of je nou €10.000,- vraagt of €50.000,-. Iedere klant is direct veel waard.
De marketing die je nodig hebt om premium klanten aan te trekken is simpel. Dit kan zelfs zonder geld in adverteren te steken.
Op korte termijn kun je je winst zien stijgen. Moet je nagaan wat dit op langere termijn voor je kan betekenen!
Ontdek welke premium kansen ik voor jou zie.
Wanneer heb je voor het laatst 1-op-1 kunnen brainstormen over je business met iemand die jouw grootsheid ziet en je goed kan adviseren over slimme vervolgstappen naar de bovenkant van de markt?
Vraag een persoonlijk gesprek met mij aan en ontdek hoe jij je inkomensplafond doorbreekt, je kosten verlaagt en meer vrije tijd krijgt. Krijg helder hoe jij premium klanten, de parels uit jouw doelgroep, kunt aantrekken.
Beperkt beschikbaar. Alleen voor ervaren ondernemers met serieuze groeiplannen.
Op een 5 Star Business!
Ninke van der Leck