Over Ninke | Ervaringen | Podcast | Doorbreektips | CoachingContact



Extreem content batchen in minder tijd (en met meer plezier)

Google+ LinkedIn

Afgelopen februari was ik in Amerika bij de mastermind van James Wedmore en hij vertelde hoeveel tijd er verloren gaat wanneer je alle taken steeds eenmalig doet. Dus stel dat je elke week een podcast opneemt en je start dat elke week opnieuw op, dan kost dat een derde extra tijd. Ik vond dit best wel shocking! 

Zichtbaarheid en op regelmatige basis berichten delen is zo belangrijk voor jou en je bedrijf. Jouw volgers en klanten moeten niet meer om je heen kunnen. Content creëren kost tijd en tijd is kostbaar voor jou als ondernemer. 

Content batchen helpt jou om in minder tijd een voorraad aan content te maken waar je lange tijd mee vooruit kan. En het zorgt ervoor dat je weer plezier krijgt in creëren!  

Want misschien heb je nu soms wel het gevoel dat je achterloopt. Je denkt steeds maar weer aan de content die je nog moet maken of eigenlijk al had moeten maken. Dat gevoel is killing voor je inspiratie en creatie! Je wilt niet creëren onder druk en het gevoel hebben dat er een werkgever in je nek hijgt die zegt dat je het op tijd moet aanleveren. Toch? 😉 

Vanaf het moment dat ik mijn podcasts ben gaan batchen, kost het mij minder tijd en heb ik er meer plezier in. Dit batchingproces voor mijn podcast bestaat uit 3 stappen die ik graag met je deel. 

  1. Ik bedenk 2 weken voor de nieuwe maand 5 onderwerpen voor 5 nieuwe podcasts.
    Deze onderwerpen laat ik aansluiten op wat mijn doelgroep bezighoudt. Het mooie is dat deze onderwerpen voor mij, maar ook voor jou voor het oprapen liggen. Kijk eens naar de vragen die jouw volgers, klanten, mensen in je Facebookgroep of webinarkijkers stellen.
  2. In 1 of 2 dagen neem ik 5 podcasts op.
    De podcasts zet ik vervolgens in een gezamenlijke map in Google Drive.
  3. Alle afleveringen worden verwerkt door mijn team.
    Zij weten precies op welk moment de podcasts in de map komen te staan. Zij schrijven een tekst voor bij de podcasts. Er worden e-mails, social media posts en Stories gemaakt en ingepland. Content batchen is super teamvriendelijk, want ook zij hoeven geen dingen meer last minute te doen.
 

Ik zie mijn podcast als de moederbron van alle content binnen mijn bedrijf. De contentcreators binnen mijn bedrijf beluisteren de podcast en halen daar nieuwe content uit. Hier kunnen oneindig veel posts over geschreven worden waardoor je efficiënt omgaat met content. Zo kan 1 aflevering al voor weken of maanden content zorgen! 

Heb jij nu nog geen moederbron? Of kun je daar nog niet voldoende uit halen? Kijk ook eens naar de best presterende content die je al ooit geplaatst of verstuurd hebt. Waarom zou je die niet opnieuw gebruiken? Misschien moet je het hier en daar wat aanscherpen, maar het kost minder tijd dan steeds weer nieuwe  content creëren. 

Het belangrijkste is dat jij jouw eigen tijd goed moet gaan waarderen. Ga inzien dat jij veel te duur bent om alles zelf te blijven doen. In de tijd dat iemand bijvoorbeeld de visuals aan het opmaken is voor bij jouw posts, kun jij klanten binnenhalen.

Veel succes en plezier met het batchen van content!

P.S. Dit zijn nog 2 manieren waarmee ik je kan helpen om content te batchen zodat jij content creëert waar je langere tijd mee vooruit kan. 

1: Tijdelijk bied ik mijn handige 365 dagen social media contentkalender aan voor 47 euro. Deze contentkalender gaat je enorm helpen om concrete ideeën te krijgen en tot onderwerpen te komen voor social media posts. Vraag de 365 dagen social media content kalender hier aan.

2: In mijn gratis checklist deel ik 49 unieke content ideeën voor social media waarmee je meer likes, comments, shares en klanten gaat halen uit social media. Vraag hier de gratis checklist aan.  

Google+ LinkedIn

GEEF EEN REACTIE

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *