Over Ninke | Ervaringen | Podcast | Doorbreektips | CoachingContact



Hypnose

Google+ LinkedIn

De laatste tijd heb ik best vaak met de trein gereisd voor leuke afspraken met ondernemers bij wie je lekker schaamteloos ambitieus kan zijn. Zalig!

Als het even kan pak ik de trein. Behalve als het hondenweer is zoals gisterenavond. Ik had een afspraak met een vriendin in de Harbour Club in Amsterdam.

Om daar te komen zou ik eerst een kwartiertje moeten fietsen naar het station. Dan 70 minuten in de trein moeten zitten en dan weer een kwartier moeten fietsen.

Amerikanen zouden het never nooit in hun hoofd halen om de auto te laten staan. Maar een Hollandse meid als ik doet daar natuurlijk niet moeilijk over. Maar gisteren wel.

Ik pakte de auto. En sjeesde over de A1 met een podcast door de speakers.

Ik luisterde naar een aflevering van de 100% inspiratie podcast van Thijs van Lindhout. Hij interviewde Edwin Selij, hypnotiseur en succesvol ondernemer.

Ik ken beide heren. Ze zijn allebei te gast geweest in mijn eigen Ninke van der Leck Podcast.

Dat je iemand kent maakt het luisteren altijd extra boeiend vind ik. Het voelt vertrouwd en ook kom je dingen over ze te weten die je nog niet wist. Toch een beetje gluren bij de buren ;-).

Edwin vertelde een boeiend verhaal over hypnose. Hij zei dat je tot je 9e met een open blik in de wereld staat en alles als een gegeven aanneemt. Je bent aan het leren over het leven en slurpt alles op. Je staat open voor suggesties.

Als je ouder wordt doe je dat niet meer. Je kritische brein zit ertussen. Je ego komt steeds om de hoek kijken. Je neemt niets zomaar meer voor waar aan en stelt steeds alles wat afwijkt van je programmering ter discussie.

Weg spontaniteit. Weg verfrissende kijk op de wereld.

Met hypnose brengt Edwin mensen weer in de staat zoals ze vroeger als kind waren: ze staan weer open voor suggesties.

Een nieuwe kijk op wat ook waar kan zijn. Hierdoor kunnen ze zich verlossen van angsten, stress en depressie.

Ik merk dat wij ondernemers ook beperkt worden door onze aangeleerde kijk op de wereld. We zijn geprogrammeerd door wat onze omgeving altijd vertelde over geld en succes:

Geld is vies.
Je moet hard werken voor je geld.
Hoge prijzen zijn slecht.
Marketing is borstklopperij.
Verkopers zijn niet te vertrouwen.

Je kunt dit lijstje vast aanvullen met wat je zelf ooit in je leven oppikte over geld en succes.

Werken aan je ‘geloof-systeem’ is denk ik het grootste cadeau wat je jezelf kunt geven als ondernemer. Als ik kijk naar mijn grootste doorbraken, dan is daar altijd een mind-shift aan vooraf gegaan.

Zo geloofde ik lange tijd dat je om klanten aan te trekken je prijzen zo laag mogelijk moest houden. Pas toen ik me openstelde voor een nieuwe waarheid over prijzen, kon ik mijn prijzen verhogen.

Ik ontdekte dat ik door hogere prijzen te vragen veel fijnere klanten aantrok. Ze behaalden ook betere resultaten. En ik verdiende meer in minder tijd.

Het tegenovergestelde van wat ik altijd had geloofd bleek waar te zijn!

Was ik blijven vasthouden aan mijn oude geloof dan was ik uit geldstress misschien wel weer een baan gaan zoeken.

Doorbreken kan alleen als je inziet dat je vanuit je huidige perceptie geen betere resultaten zal behalen. Je moet bereid zijn anders te gaan denken.

Denk je anders, dan ga je ook anders doen. En zo ontstaan andere resultaten.

Google+ LinkedIn

GEEF EEN REACTIE

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *