Over Ninke | Ervaringen | Podcast | Doorbreektips | CoachingContact



10 Ideeën uit mijn persoonlijk notitieboekje om je mailinglijst te verdubbelen [+ VIDEO]

Google+ LinkedIn

Een tijdje terug bladerde ik door één van mijn oude notitieboekjes. Ik kwam een geniaal lijstje tegen met allemaal mogelijkheden om mijn mailinglijst te verdubbelen. Ideeën die ik normaal gesproken nooit zou delen. Tot nu! En dat niet alleen, in deze blog geef ik je ook een tip die mij echt heeft geholpen om mijn business naar een volgend level te tillen.

Veel ondernemers zijn zoekende. Ze wachten op het gouden idee, waarmee ze hun bedrijf kunnen laten groeien. Dus kijken ze om zich heen en kijken ze vooral naar wat anderen doen. Natuurlijk is het goed om je te laten inspireren, zeker door ondernemers die al verder zijn dan jij. Maar onderschat jezelf daarbij niet. Vaak weet je meer dan je zelf denkt. Hoe je jouw creativiteit meer laat stromen? Daar heb ik dé tip voor!

 

Kijkje in mijn persoonlijke notitieboekje

Maar eerst het beloofde lijstje met ideeën. Even een kleine waarschuwing: mocht je denken ‘dit past helemaal niet bij mij’. Dat kan. En misschien is toch juist precies wat je op dit moment nodig hebt om door te groeien. Hier komt ie:

  1. Dik inzetten op Facebookadvertenties
    Grote kans dat je ze inmiddels geregeld langs ziet komen 😉
  2. Alles wat werkt met adverteren verder opschalen
    Dit doe ik met alles in mijn bedrijf: alles wat werkt, dat verbeter ik.
  3. Een podcast starten en daarvoor gave mensen interviewen
    Hoe gaaf dat mijn podcast geregeld op #1 staat in iTunes!
  4. Videoreviews vragen aan mijn klanten
    De beste reclame is mond-tot-mondreclame. Maak je producten en diensten social proof!
  5. Webinars geven
    Inmiddels de motor in mijn bedrijf. Check deze blog over wat webinars kunnen opleveren.
  6. Een affiliateprogramma starten, zodat anderen mij gaan promoten
    Zoek samenwerking met mensen die dezelfde doelgroep bedienen.
  7. Mooiere en waardevollere Facebookposts schrijven en videotips delen
    Check mijn blog met tips over waardevolle content schrijven.
  8. De mailinglijst van mijn vorige bedrijf benutten en inzetten voor mijn huidige bedrijf
    Misschien heb jij ook contacten uit eerder werk? Benut de relaties die je eerder hebt opgebouwd.
  9. Meer aan storytelling doen
    Marketing en verkoop gaan over het bevorderen van vertrouwen. Dat doe je door te inspireren en niet door te informeren (oftewel saaie tips geven 😉 ). Verhalen delen is inspiratie ten top. Ze raken het hart van je klant.
  10. Veel meer van mezelf laten zien in e-mails
    Vaker mailen en persoonlijkere berichten schrijven. Dat is wat ik tegenwoordig van nature doe. Kijk deze blog maar eens waarin ik mijn persoonlijke aantekeningen deel ;-).

 

Benieuwd naar nog meer ideeën uit mijn journal? In deze video lees ik ze allemaal voor:

Zo laat je jouw creativiteit stromen

Aan het einde van de video geef ik je daarnaast een gouden tip om je bedrijf te laten groeien. Het is iets wat mij enorm heeft geholpen. Namelijk: het inplannen van ‘thinking time’. En denk je nu ‘ja, daar heb ik helemaal geen tijd voor’? Dan moet je het júist doen! Voor mij is het namelijk de manier om mijn creativiteit te laten stromen.

Bij het inplannen van ‘thinking time’ helpt het om een concreet doel voor jezelf te stellen. Iets waar je tegenaan loopt, waar je een oplossing voor wil vinden. Het lijstje met tips hierboven heb ik gemaakt doordat ik thinking time nam. In mijn geval was het dus de vraag ‘wat kan ik doen om mijn mailinglijst te verdubbelen?’. Ik zette de timer op 20 minuten en dwong mezelf om me in die tijd helemaal leeg te schrijven. Dat voelt soms best vreemd, zeker wanneer je ideeën opschrijft die nergens op lijken te slaan. Juist dan is het belangrijk om door te gaan. Grote kans dat de beste ideeën aan het einde komen. En al zit er maar één goed idee tussen, dan is het toch al de moeite waard?

 

Hoe kom jij tot de beste ideeën voor je bedrijf? Laat het me weten in de comments.

 

Ook interessant voor je:

 

Google+ LinkedIn

GEEF EEN REACTIE

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *