Over Ninke | Ervaringen | Podcast | Doorbreektips | CoachingContact



Meer betalen

Google+ LinkedIn

Gisteren was ik in een trampolinehal. Op een zondag met onvoorspelbaar weer moet je toch wat, als moeder van 3 gastjes.

Bij ons in de buurt heb je trampolinepark Bounz. Op zich superleuk voor de jongens. Lekker springen totdat ze met zwetende koppies uit de springkooi komen en smeken om een koud drankje.

Omdat Bounz in een soort kale loods zit is het voor mij als wachtende moeder altijd afzien. Je zit op de tocht en wordt gek van de keet.

Op een half uurtje rijden heb je tegenwoordig Krazy Kangaroo. Ook een trampopark, maar dan goed te doen voor ouders. Het is prima ingericht, de koffie is best o.k. en ze hebben duidelijk iets aan de akoestiek gedaan.

Krazy Kangaroo is veel duurder dan Bounz. Je moet er ook nog eens persé van die tramponlinesokken aan die je eerst moet kopen. Naar Bounz gaan zou me veel geld, tijd en benzine schelen.

Toch kies ik zonder probleem voor de duurdere optie. Ik laat mijn kinderen liever uit in een omgeving waar ik me ook een beetje senang voel, dan dat ik mijn energie laat weglekken in een ongezellige loods.

Terwijl ik in de verte de koppies van mijn jongens steeds roder zie worden denk ik aan de Krazy ondernemer die dit Kangaroo-concept heeft bedacht. Een aantal dingen heeft hij goed begrepen:

 

  1. Ideale klanten betalen je met liefde een hoge prijs zolang het je aanbod waardevol voor ze is. Want al was het springen nog duurder geweest, met één blik op de wachtruimte voor ouders wist ik dat ik goed zat en was de prijs niet meer belangrijk.

 

  1. Zijn kinderen je directe klant? Kom tegemoet aan de wensen van de ouder. Want wie betaalt bepaalt. Bij Bounz had ik niet kunnen wachten om weer weg te gaan, nu mochten de boys van mij zelfs nog een extra ronde springen.

 

  1. Kom met slimme upsells, zoals verplichte trampolinesokken, een tweede uur springen met korting of extra betaalde spelletjes. Het is easy money en zonde als je dat als ondernemer laat liggen. Na het springen mochten de jongens inderdaad nog een veen potje poolen en wat te eten en drinken bestellen.

 

Bij elkaar ben ik langer gebleven dan ik vooraf had bedacht en heb ik meer geld uitgegeven dan ik van plan was. Moet je nagaan hoe makkelijk hier verdiend wordt.

Toch laat de Krazy ondernemer nog steeds kansen liggen. Easy verkoop waar hij niets mee doet. Laaghangend fruit heet dat in verkoperstaal.

Ik hoorde namelijk regelmatig hard gehuil bij de kassa. Het waren kleine kinderen die net hadden gehoord dat ze niet mochten springen. Het springuurtje voor kids onder de 8 was van 10 tot 11 uur. Ze waren te laat. Jammer.

Beteuterde kindersnoetjes en geïrriteerde ouders hingen rond in de hal. Wat moesten ze nu op deze regenachtige zondagmiddag? Wat een domper.

Dit moet je niet willen als ondernemer, teleurgestelde klanten. Wat moeten bezoekers die net binnenkomen wel niet denken als ze al die trieste gezichten zien.

Hoe makkelijk was het geweest de kids als troost een mooie ballon te geven en de ouders een kortingsbon voor de volgende keer. Grote kans dat ze terugkomen.

Vertrouwen komt te voet en vertrekt te paard. Heb je je best gedaan om klanten naar je toko te krijgen, voordat je weet ben je ze kwijt door iets onbenulligs. Hoe frustrerend is dat!

Vaak zijn het kleine dingen die het verschil kunnen maken. Mogelijk liggen de kansen om makkelijker en meer klanten aan te trekken in jouw bedrijf ook voor het oprapen, maar zie je ze zelf niet.

 

 

Google+ LinkedIn

GEEF EEN REACTIE

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *