Over Ninke | Ervaringen | Podcast | Doorbreektips | CoachingContact



Hoe raak je het hart van je klant?

Google+ LinkedIn

Laatst had ik een mooi gesprek met mijn nieuwste teamlid Marleen. Ze zei: “Alles wat je zegt komt zoooooo binnen. Je raakt me echt met je woorden. Het lijkt wel alsof je zelfs in je video’s het helemaal alleen tegen mij hebt.”

 

Het fascineerde haar.
Het is ook fascinerend dat dit gebeurt.

Ik hoor vaker dat mensen zo gegrepen zijn door wat ik zeg. En dat ze daardoor voelen dat ik hun coach moet worden.

Jaren terug ging dit heel anders. Dan deed ik kneiterhard mijn best om in beeld te komen en bijvoorbeeld aantrekkelijke taal te gebruiken. Maar ondanks het harde werken trok ik nauwelijks klanten aan.

 

Het verschil tussen toen en nu

Ik voel tot op het bot wat mij beweegt, wat mij zo drijft om ondernemers te leren groots te ondernemen. Het verschil tussen toen en nu is het grote besef van mijn WAAROM.

Met een ideaal bedrijf creëer je vrijheid en voldoening. Niet alleen voor jezelf, ook voor de mensen met wie je werkt. Moet je nagaan wat een impact je hiermee hebt!

Dus als ik je leer hoe je met slimme strategieën je bereik vergroot en je waarde verhoogt, dan kan jij van enorme betekenis worden. Hoe gaaf is het dat je gaat ervaren dat je écht bijdraagt aan een mooiere wereld.

En dat dit zich terugbetaalt in meer inkomen, meer vrije tijd en meer voldoening: dat is magisch. Samen veranderen we levens. Samen maken we de wereld een stukje mooier.

De meeste aantrekkelijke ondernemers handelen vanuit bevlogenheid. Hun keuzes en hun acties komen hieruit voort. Alles wat ze doen ligt in daarmee in lijn. In lijn met hetgeen waar ze in geloven.

Dit straalt een enorm aantrekkelijk vertrouwen uit. Het vertrouwen dat klanten graag zien, willen ze JA tegen je kunnen zeggen.

 

Waarom je jouw WAAROM moet kennen

Er zitten dus enorm veel voordelen aan het kennen van je WAAROM. Denk aan:

  • Je kan met gemak vertellen wat je doet met je bedrijf.
  • Het maakt duidelijk wat jou onderscheidt van concurrenten.
  • Je bent in staat op elk moment de juiste keuze te maken.
  • Je ervaart veel minder belemmeringen en stress in je ondernemerschap.
  • Je bedrijf is transparant en samenhangend.
  • Je bent niet bang om je kwetsbaar op te stellen.
  • Je inspireert anderen met je verhaal.
  • Mensen willen met je samenwerken.
  • Je trekt goed betalende klanten aan die bij je passen.
  • Je bouwt een trouwe klantenkring op.

Elke ondernemer heeft een WAAROM, daar ben ik van overtuigd. Je WAAROM ligt alleen niet altijd aan de oppervlakte.

Je zal je bewust moeten worden van de verhalen en gebeurtenissen in je leven die voor jou betekenisvol zijn geweest. Ze vormen jouw werkelijke drijfveren om bij te dragen aan het leven van een ander.

 

Ontdek jouw WAAROM

Wil jij jouw klanten ook in het hart raken met je woorden? Wil je dat ze voelen dat ze bij jou aan het juiste adres zijn? Wil je echt impact hebben met je boodschap? Dan heb ik een mooie oefening voor je om direct zicht te krijgen op het WAAROM van jouw bedrijf.

Ga er even goed voor zitten (of plan het binnenkort een keer in je agenda!). Pak pen en papier en zorg dat je niet gestoord wordt, ook niet door telefoon, social media of mail.

Beantwoord de volgende 7 vragen:

  1. Wat is je grootste passie?
  2. Op welke manier is je bedrijf een verlengstuk van deze passie?
  3. Over welk onrecht kan jij je ontzettend druk maken?
  4. Als je een verschil zou kunnen maken voor iemand: wat zou dat dan zijn?
  5. Met welke kleine stappen kan je dat verschil maken voor die ander?
  6. Wat wil je dat mensen ervaren als ze met jou werken?
  7. Hoe wil je dat ze over je vertellen?

Neem er echt de tijd voor. Probeer voorbij de oppervlakte te gaan. Voel, voel, voel! En laat de woorden komen. Als je antwoorden op papier staan, kijk dan of je een lijn in je verhaal kan ontdekken.

Ik weet dat het lastig kan zijn om in je eentje conclusies te trekken. Om van een afstandje te kijken naar je eigen situatie. Bespreek daarom je antwoorden met iemand anders. Ga samen op zoek naar de rode draad in jouw verhaal.

Wat weet jij al over jouw WAAROM?

 

Ook interessant voor je:

 

Google+ LinkedIn

Emmy Verbruggen

Dank je Ninke voor de hele heldere en praktische vragenlijst om het waarom duidelijk re krijgen!


Rob Houben

Inspirerend. Na ontelbare keren naar mijn website te hebben gekeken en gemeend te hebben dat alles er goed op staat, breekt nu de twijfel aan. Is het wel zo goed. Verkoop ik mezelf wel voldoende en als er een klant komt komt deze dan echt voor mij of voor mijn verkoop verhaaltje? Ik ga zeker de vragen beantwoorden en dieper in de spiegel kijken.


GEEF EEN REACTIE

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *